Peugeot volvió al mercado de las pick-ups

Peugeot presentó ayer las primeras fotos y datos oficiales del modelo que marca su regreso al mercado de las pick-ups: la Peugeot Pick Up (así es el nombre del vehículo). Se trata de un desarrollo conjunto con la automotriz china Dongfeng, socia del Grupo PSA. El vehículo es un clon de la pick-up asiática Dongfeng Rich (ver foto abajo).

La Peugeot Pick Up se lanzará a la venta en septiembre y, por el momento, su comercialización estará reservada para el continente africano. Se trata de un utilitario de aspecto rústico, muy lejos del diseño y la tecnología de las pick-ups modernas. Apunta a un mercado donde, por ejemplo, la Peugeot 504 Pick-Up se mantuvo en producción en Nigeria hasta el año 2005.

El modelo tiene una capacidad de carga de 815 kilos y se ofrecerá con una sola motorización: 2.5 turbodiesel, con 115 caballlos de potencia y 280 Nm de torque. Tendrá caja manual de cinco velocidades. Habrá versiones con tracción simple o doble, con reductora.

La última pick-up que Peugeot fabricó había sido la Hoggar brasileña, basada en el 207 Compact. Su producción cesó en 2015.

Peugeot tiene planes de ofrecer una pick-up mediana en América Latina, pero no tendrá relación con el clon de la Dongfeng Rich. Será un modelo global que competirá con los modelos más modernos. Las fechas de lanzamiento y las plantas de producción aún no fueron definidas.

Sin embargo, se sabe que la planta argentina de El Palomar se está postulando para este proyecto: la experiencia del país en producción local y la red de autopartistas especializadas en estos productos juegan a favor.

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La nueva pick-up Peugeot se llama Peugeot Pick Up.

Es un clon de la Dongfeng Rich china.

Habrá versiones 4×2 y 4×4, con caja reductora.

Dongfeng Rich.

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Comunicado de prensa de Peugeot
New Peugeot Pick Up : Peugeot returns to the pick-up market

The brand unveils the new Peugeot Pick Up. This signals the return of Peugeot to the pick-up market within the African continent to accelerate the internationalisation of the Brand. Benefiting from a remarkable level of roominess and equipment, the new Peugeot Pick Up fulfils the fundamental needs for robustness, endurance and 4×4 drivetrain in the segment. It is aimed at customers who desire a work tool that is reliable in every circumstance, easy to use and maintain, which allows for a flexible combination of professional and family activities.

The new Peugeot Pick Up goes on sale in September.

The new Peugeot Pick Up enriches the compact pick-up segment. The new Peugeot Pick Up with a length of 5.08m is part of the double cab compact pick-up segment. This segment represents 10% of the target market, including the North African and West Sub-Saharan African countries, which is a volume of about 56,000 units a year. There, diesel engines and 4×4 transmission occupy dominant places in the market with 92% and 77% respectively.

The new Peugeot Pick Up is proof of the Brand’s ambitions for a return to the pick-up market as part of its international growth. Peugeot is revisiting its history in the pick-up segment, particularly in Africa, dating back to the Peugeot 403 Camionnette-Bâchée of 1956, the Peugeot 404 Camionnette-Bâchée of 1967, and then the Peugeot 504 Pick-up which succeeded it until 2005, the last year of production in Nigeria.

Robustness and endurance

With a high body belt line, a vertical front, a horizontal bonnet and a large ground clearance (210 to 215 mm, depending on model) the new Peugeot Pick Up possesses all of the fundamentals of the pick-up universe.

At the centre of its large grille is the emblem of the lion: the image of all the new SUVs of the brand. The Peugeot lettering stamped on the rear panel echoes its illustrious forebears, Peugeot 404 and 504 Pick-up.

Thanks to its simple and robust design, the new Peugeot Pick Up is a functional work tool that’s durable and reliable over all terrains.

The cab and the rear compartment are fixed on a ladder chassis with a rigid rear axle, four-bladed springs and Yokohama tyres as standard. These assets assure reliability and endurance, adapted to the load and use on all terrains in every condition.

The load zone has a bed that is 1.40m long and 1.39m wide, equipped with anchoring hooks on the outside. The side walls and the real panel are completely covered with a protective resin which adds to the rigidity and robustness of the whole vehicle. The maximum payload of the vehicle is 815 kg.

A drivetrain adapted to every use

The new Peugeot Pick Up has a performance drivetrain adapted to the needs of the core market. Its longitudinal 2.5l common rail turbo diesel engine develops 115bhp and 280Nm, combined with a manual 5-speed gearbox. It is available in 4×4 and 4×2 versions.
The drivetrain of the 4×2 version is linked to the rear wheels via a longitudinal drive shaft and a differential positioned within the rear axle. With the load resting above the rear driven wheels, the more the vehicle is loaded, the better it uses the drivetrain.

The 4×4 version is engaged using a special lever to transmit some of the power to the front drivetrain. This allows the driver to make a selection where needed, whether in normal 4×4 4H (4 High) mode or in the 4L (4 Low) mode at short speeds. Thanks to a reducer, extra torque can be applied at very slow speeds to manoeuvre out of the most extreme driving situations.

The 4×4 version therefore gives the new Peugeot Pick Up versatility, easy use in every weather condition and over every terrain.

Equipment and roominess at their best levels

Focused on reliability and ease of use, the new Peugeot Pick Up offers many features as standard.

Therefore, manual air-conditioning, electric windows, radio with CD player and USB port are present at all levels. For safety and ease of driving, the new Peugeot Pick Up is equipped as standard with an ABS braking system with brakeforce distribution, rear parking aids, passenger and driver air bags, plus electrically adjustable exterior mirrors.

The 4×4 version is distinguished by a chrome bow at the level of the bed, roof bars and lateral footboards.

The most spacious and accommodating passenger interior in its class, with rear-seat roominess of 1,738 mm and knee space of 62 mm, it ensures passenger comfort for both professional and private use.

114 Comentarios

  1. Reichstag dice:

    Una chata china remarcada con diseño de los 90 para una marca que ha devenido en francho-china. Homenaje a la nueva identidad.
    Tiembla la Champs Elysees y el acro de Triunfo!. Se revuelca Napoelon. Se derrumba la Madeleine.

  2. almagro dice:

    Ah, bueno, felicitaciones al continente africano por recibir tan actualizado producto del león. Por suerte tiene el departamento de relaciones institucionales para explicar lo “mucho” que les interesa los consumidores de aquel continente, pero claro, no hay problema, son gente de color distinto y, además, pobres…en fin.

  3. Nico dice:

    Este bicho a 200 lucas se come todo el segmento utilitario/pick-up. Lastima que acá el amigo “Estado” te la pone al doble

  4. f.villarruel dice:

    Es horrible? Si, totalmente.
    Pero a buen precio podria ser un buen producto, se ven muchas NP 300 de las “chatitas” dando vueltas como vehiculo de trabajo. Obviamente no puede competir contra Hilux/Ranger/Amarok/etc pero a buen precio puede ser linda competencia para una Oroch o quien quiera pegar un saltito desde una Strada/Saveiro.

  5. martinleandro dice:

    Hay que situarse en la condición socioeconómica del mercado al que apunta.

    Claramente es un diseño cualquiera con un logo de Peugeot, que la ayudará a penetrar en dicho mercado.

    Acá Peugeot no se va a quemar con eso.

  6. Joa 2001 dice:

    No podrían haberla hecho más fea por dios!!😵😵😵

  7. juancarloslopez dice:

    Muy fea. Es el etios de peugeot.

  8. gringo42 dice:

    Muy fea.Parece un vehiculo de los años 85- 90.

  9. german1mega dice:

    En negro es la camioneta de Marty McFly!

  10. Joseluis dice:

    Estuve mirando en Google y resulta que esta camioneta no sólo se parece a la Frontier o a la Navara de la década pasada y de los 90. Es la actualización de la misma chata. Es decir, un diseño Nissan pasado de moda, un restyling chino y ahora presentada como Peugeot. No me gusta.

  11. nico1977 dice:

    En Lugar de la imagen del Leon, deberían poner el gato para la buena suerte,jajj…

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